Saturday, April 24, 2010

Didi kawan saya

Lebih kurang 2 minggu yang lalu, tempat mencari rezeki ada buat renovation. Jadi banyak la pokok-pokok hiasan ditambah untuk menghiasi tempat mencari rezeki. Secara kebetulan, kedudukan saya agak strategik di hadapan pintu masuk ke department IT. Jadi, untuk mengindahkan entrance ke department IT tu, mereka telah meletakkan sepohon pokok yang hijau malar segar di sebelah saya. 


Keesokan harinya, ketua department saya datang menghampiri saya dan berkata: Nisa, kamu ada siram dia? Mulai hari ini dia kawan kamu. Kamu jaga dia OK! Saya pun cakap: OK. Sebenarnya aunty yang selalu gaja, saya cuma pagi-pagi datang tanya khabar je (◠‿◠).


Dengan segera saya cepat-cepat beritahu kawan-kawan di facebook bahawa saya dapat kawan baru dan nama dia DIDI. Mereka pun tanya lah siapa DIDI? Saya cakap lah DIDIadalah sepohon pokok. Hehehe, jangan pula kamu kata saya ni tidak waras, saya masih waras tau. FYI, pokok-pokok pun beribadat tau. Jadi, jangan duk suka-suka je petik-petik daun atau patah-patahkan ranting pokok. Kesian dia, sedang duk beribadat kamu khianat kat dia pula. 


Ha, ni nak kasi tahu rahsia hidup saya ni. Lepas ni tak jadi rahsia lah kan, hehehe. Ni rahsia saya selama ni tau, tiap kali saya nak petik bunga atau bahagian-bahagian dari pokok, saya mesti beri salam dan minta izin kat pokok tu. Ayah yang ajar masa kecil-kecil dulu. InsyaAllah saya akan kekalkan habit saya ni. 


Berbalik pada cerita kawan saya si DIDIni, kamu nak tahu tak kenapa nama DIDI? Disebabkan dia berdaun sahaja, tak ada bunga pun. Jadi, Daun + leafY = Dydy. Tapi dydy tu cam tak best je so saya change to DIDI. Kawan-kawan pun dah ramai bertanya bila nak ngepos gambar DIDI? OK, hari malam ni saya ngepos lah gamba si DIDIni bersama saya yang di snap sewaktu hari perasmian pintu baru kat tempat mencari rezeki. 


Inilah dia DIDI(dia jantan tau, sebab tak ada bunga)


DIDIdan saya (∩_∩)




Separuh je gambar DIDI, sebab dia malu nak ambil gambar full. Ahahaha... layannnnnn



5 comments:

dHiLa RoZi said...

ngeehhh3x... [gelak jahat yang supan]... "SELAMAT" lah didi nanti...

k0m4nd3r said...

didi tu pokok rupanya..

KayNisa said...

ameng, hang xtau lagi ka si didi tu sejenis pokok?

Nurul Azwa said...

didi n nisak yg hampir sama tp xserupa..

KayNisa said...

if (didi==hensem && nisak==jelita}

print(yes betul statement itu)

else

print(didi & nisak memang comel)

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger