Friday, August 27, 2010

Juadah Ramadhan 1431H #8 - Mi Kari & Konnyaku Jelly Laici

tiap kali bulan puasa, family saya mesti akan buat mi kari. favorite ayah. suka sangat dia kalau ada mi kari. kuah mi kari untuk ayah mesti rasa manis-manis sket. jadi mak terpaksa buat 2 jenis kuah, sebab adik bawah saya tak makan benda yang manis-manis. saya dengan yang bongsu, semua pun kami telan janji sodap. ehehehe

disebabkan hidup merantau, nak tunggu balik kampung kut tak tahan kempunan. jadi saya buat lah sendiri. sedap tak sedap belakang kira. saya cari resepi kat internet, jumpa satu resepi tu. tengok testimonial semua cakap sedap. dalam resepi tu ada letak ikan sardin. teringat pula housemate tak makan sardin, so saya tak letak lah ikan sardin dalam kuah tu. (baik kan saya? walaupun dalam hati meronta-ronta nak letak sardin ◠‿◠). apa-apa hal pun jom tengok gambar.

curry mee

untuk pencuci mulut pula, saya nak habiskan stock serbuk jelly konnyaku. maka terhasillah konnyaku jelly lychee. sedap dimakan sejuk-sejuk. (◕‿-)


cantik tak? saya guna acuan coklat


saya kasi zoom sikit, amacam? 




0 comments:

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger