Sunday, September 19, 2010

Snippet Syawal 1431 #1

malas nak buat entry banyak-banyak pasal cerita raya tahun ni. so saya buat snippet ajelah ek.. boleh ek???


28 ramadhan: dah gerak balik kampung. sampai kat rumah mak around 2 pagi. walaupun trafict tak heavy, tapi saya kan pemandu berhemah. saya singgah kat perhentian temerloh untul rehatkan tulang belakang yang sakitnya Ya RAbbi aja yang tahu. nasib la saya tak buat sit up (salah satu teknik senaman regangan untuk tulang belakang) kat surau RnR temerloh tu.


29 ramadhan: tolong mak bungkus tapai. dah siap bungkus tapai (sambil-sambil tunggu adik manja bangkit tidoq). dah siap bungkus tapai p bandar cukai. bukan shoping raya eh. p bank simpan duit, haaa bukan keluar duit tau. ehehehe adik manja nak simpan duit untuk dia beli phone baru, yelah kami bukan orang senang nak dapat gadget pakai pling terus dapat... kena save dalam tabung tom n jerry then masuk bank cimb gitew. kelasss adik manjo ku.. ahaa saya lak p tabung haji simpan duit gak. kat tabung haji tu, pakcik teller kat kaunter tu tunjuk 1 kad kat saya. muka series macam saya dah buat salah, rupa-rupanya nak inform, sekarang dah bole simpan duit tabung haji di bank islam. sebab bank islam tu tabung haji punye. ini bukan saya cakap, manager pada pakcik teller tu yang cakap.
tabung tom n jerry


30 ramadhan: p bandar kuantan pulak, sebab nak teman adik jatey yang manja a.k.a bakal pengantin p beli barang hantaran kawen. pilih-pilih barang tu naik poning jugak nak pilih barang hantaran kawen ni ek. takpe-takpe. den kena belajar, nanti sampai maso den, sonang (mesti haru jugak nanti, kalau dah stock kalut a.k.a cemerkap). pastu melayan karenah adik manjo lagi sorang nak beli handbag tali panjang. aduihhh... poning-poning, sekali kau aku pun rembat satu... eheksss.(siap beli pakai kredit kad, jarang guna tau, untuk kecemasan seperti isi minyak dikala hujung bulan..ehehehe). tapi mata dah silau dek panahan handbag cantik dan menawan tu, ku hulur jugak kredit kad comel tu  ◠‿◠. malam pula mak buat ketupat, dapat la den tolong jahanamkan daun ketupat mak 2-3 helai. ehehe, memang selalu fail kalau nak bungkus ketupat (ketupat palas tau). 




Note: nak p jalan TAR sat, nanti den sambung eh. mak kirim kain cotton nak buat baju. lepas exam final nanti adik manja nak balik. boleh la kirim. minggu depan dah start kelas, xdo maso nak jalan-jalan dan. hari ahad tu kira hari public holiday, no jalan-jalan. tapi kalau daling ajak dating mau la... ececece...gatal you...❤‿❤



0 comments:

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger