Tuesday, December 28, 2010

mari belajar loghat negeri penyu #1

dulu aku nakal
suka-suka aku je tiba-tiba hilang dari rumah
kesian mak aku tercari-cari sebab nak suruh jaga kedai
bila balik rumah, mak mesti leter
antara perkataan wajib yang mak suka sebut:
mu gi mano? hilang sapatak peghahh (gh tu baca seperti huruf ghain , bukan ro  ye adik2..)

hilang sapatak peghah = hilang ghaib tak dapat dikesan


haa, lepas ni kalau siapa-siapa terdengar ayat camni dah tahu lah maksud dia yek. mana lah tahu tiba-tiba kena kerja kat negeri penyu. terkahwin dengan orang negeri penyu ke... eheheheh


Note: loghat mak saya agak campur sebab dia dibesarkan di jerteh daerah besut. korang mesti tahu kan? besut tu dah hampir dengan kelantan.. so loghat mak saya agak bercampur.. hehhee

p/s: kena kasik tutorial kat encik bakal somi lah nampak gaya ek.. ekekekeke. sebab aku kalo dah jejak je bumi penyu tuh, otomatik tak reti kecek luii doh.. duk makang ikang sapa jatuh tungging tepi lokang dok starang doh la... hehehe

0 comments:

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger