Monday, January 24, 2011

Bukit Lanjan dan Sg Penchala

saya baca cerita Kampung Baru di blog Tun Dr M.
kemudian saya terbaca 1 komen menarik

saya nak quote sebahagian dari komen pengkomen tersebut

 ...yang lebih menyedihkan lagi apabila melihat jiran kami iaitu Kampung Sungai Penchala sekarang telah menjadi seperti Negara Indonesia Ke-2...
ye memang betul, sangat-sangat saya akui, tiap kali saya ke pasar ahad atau pasar malam di kampung sungai penchala, saya kehairanan.. rata-rata yang datang tu terdiri dari orang-orang yang tidak berwajah malaysia.. cara bercakap pun bukan macam warga malaysia.. tapi saya buat anggapan sendiri , mungkin ni kampung orang jawa/bugis/banjar...dan lain-lain...

selepas saya baca komen yang saya quote di atas.. otomatik saya cakap.. oooo, kampung orang melayu rupa-rupanya..



0 comments:

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger