Tuesday, April 19, 2011

Kisah Rumah Sewa #2 - Episod 2

pukul 6.55pm
belum solat asar
drive laju-laju
nak sampai rumah cepat
nak solat asar

tit tit tit
sms masuk
gas habis

huh, duit ade rm19 je
syukur cimbbank tepi jalan
berhenti tepi jalan
pak jpj / polis trafict nampak sure kena saman
selesai korek duit

drive laju-laju menuju kedai runcit nak beli tong gas

kedai melayu
k:gas ada tak?
m:ada
k:boleh hantar tak?
m:tak boleh lah, memang tak hantar.
k:alamak, saya tak leh angkat berat. betul-betul ni, as per doc advice
k:saya bayar lebih pun takpe, please lah hantar
m:memang tak hantar lah kak
k:tak pe lah, saya pergi beli kat kedai india sana
(si m adalah lelaki muda yag gagah, juga ada pembantu kedai)


kedai india
k:ada gas?
u:ada, rm28
k:boleh hantar tak?
u:tak da orang lah
k:ala, uncle saya tak boleh angkat berat ni

datang budak india berpakaian sekolah dengan muka tertanya-tanya
uncle cakap dalam bahasa mereka

a: kakak, upah saya rm2, saya hantar kan
k: ok, thanks uncle n adik

tong gas dah sampai rumah
adik india duk panggil-panggil
satu makhluk pun tak keluar atau pun atleast cakap sebentar nak ambil kunci or apa-apa

saya sampai rumah dengan termengah-mengah
dah 7.15 ~ belum solat asar
dengan ganas saya ketuk pagar
tak ada kunci
tinggal sebab ada orang kat dalam rumah
incase apa-apa berlaku
ada kunci nak keluar dari rumah

masih ketuk pagar rumah
nampak je kat dapur ada orang tengah basuh baju pakai mesin basuh saya!
adik dengan tercungap-cungap datang buka pintu (lambat sebab pergi tutup aurat)

dah settle hal tong gas
cepat-cepat ambil wudhuk dan solat asar
usai solat asar last minit
bilal dah laung azan maghrib
sekali jalan lah
alang-alang masih berwudhuk
selesai lipat telekung

adik masuk bilik

dah pasang kepala gas?
kakak tuttut tak reti pasang
adik pun tak reti

what??????????????
kepala tong gas tak reti pasang?
umur upsr aku dah reti pasang woi!!!

yang adik ni, saya tak tahu nak marah macam mana
housemate????
before ni pernah beli tong gas
dah pernah pasang depan dia
(4-5 kali cabut n pasang kepala tong gas tu sebab masa tu gas tak berapa nak masuk dalam tiub)
still tak reti
what kind of stupid
reti melawa je ke?
otak pigi mana?
serius entry ni
saya EMOSI!!
SUPER EMOSI!!


p/s: saya tak tahu nak cakap apa, setengah orang dilahirkan bertuah tanpa perlu buat apa. cuma goyang-goyang b**bs / t***r then boleh dapat apa yang mereka nak

p/s/s: saya kesian dengan mereka-mereka (perempuan terutamanya), bila umur dah layak jadi mak masih boleh beri alasan tak reti memasak? hatta potong bawang pun boleh tanya nak buat macam mana. nak potong ikan mahu pun sotong!! kalau memasak tu, mesti ada senarai soalan-soalan yang entah apa-apa. for ex: tumis macam ni ke?? kena tumis sampai macam mana?? etc etc... hello,budak-budak umur upsr pun dah reti buat ok! tanpa ajaran dari mak pun. orang yang bagi alasan pelik-pelik ni pada saya, malas nak cuba sebenarnya. kalau nak masak tu kira nak terus jadi sedap macam chef wan masak. dan mereka ni sebenarnya seperti yang saya explain dalam p/s!

p/s/s: ada siapa-siapa nak bangkang? silakan.. this is my opinion. and setiap orang ada pendapat yang berbeda!


0 comments:

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger