Tuesday, July 26, 2011

ikan haruan oh ikan ubi

saya ada abang ngah
hobi dia memancing
kalau dapat ikan
dia bagi orang
sebab dia dan family dia tak berapa makan ikan sungai
memancing memang hobi dia

tapi kalau dapat ikan ubi (tak tahu orang lain panggil ikan apa)
abang ngah akan jual
1kg harga ratus-ratus wooo
tapi yang hidup la
kalau dah mati dia tak jual
orang cina suka makan 
masak stim

kalau saya ada balik kat kampung
insyaAllah ada lah habuan untuk saya
kalau rezeki, dalam sehari1-2 ekor boleh dapat
hari-hari pun dia pergi mancing 
hari raya pun!
sampai kami usik dia, ikan pun nak raya
dia sengih je... hahah

kadang-kadang kalau dah tahu saya nak balik
abang ngah memang akan simpan untuk saya
simpan yang hidup tau
sebab abang ngah memang tahu
adik comel dia yang jauh merantau ni suka makan ikan sungai
hehehe... 



yang atas tu ikan ubi
yang bawah ikan haruan


ikan haruan yang masih hidup

kena pegang kuat-kuat, sebab dia belum mati lagi

kalau saya yang siang ikan ni
sumpah saya potong kepala dia dulu...kah kah kah

0 comments:

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger