Sunday, November 20, 2011

pecah kaca pecah gelas

saya dah pernah jatuh sekali
saya kena jalan dengan hati-hati
macam berjalan di atas lantai yang ada serpihan-sepihan kaca
perlu hati-hati supaya kaki tak luka terpijak kaca
supaya dapat menggapai pelangi impian..
selepas dilanda hujan badai semalam

tiba-tiba mood nak berjiwang.. tapi ada sikit-sikit adaptasi dari novel baju melayu hijau serindit ^^

Monday, November 14, 2011

pagi 9 zulhijjah yang hening lagi bening

gambar dicari dalam google

ni kisah lama
dah berlalu 9 hari yang lepas
konon nak puasa sunat arafah
biasanya aku akan set alarm untuk bangun sahur
pasal perut aku sedikit ngade-ngade kalau tak sahur
janji minum air masak seteguk pun jadi dah
tak perlu nak susah-susah nak bangkit masak nasi lauk telur mata buh kicap bagai

sebab konsep aku
beza puasa orang islam dengan non-islam adalah sahur (ye tak?)
lagi satu
aku terbaca 1 hadis mana ntah
aku dah lupa
malaikat akan doakan orang-orang yang bangun sahur
jadi, aku mesti sahur
kalau tak sahur
puasa aku seolah-olah kurang bererti...heheh

tapi kan, malam sebelum tu aku tak set alarm
sebab menjadi tabiat buruk aku
kalau balik kampung dan adik bongsu comel aku ada
aku mesti arahkan dia pasang alarm kat henpon dia
sebab alarm dia sangat annoying ko tahu!

tapi kan, apa masalah entah.. henpon dia tak berbunyik
pastu jam kat bilik aku tu pulak asik tunjuk pukul 3.45
aku tak tahu jam tu kehabisan bateri
aku peram la sampai aku rasa macam
apasal dah cerah ni?
aku bangun capai henset.. rupa-rupanya dah 6.20 am
kat kampung aku sekarang ni 6.15 pun dah terang benderang kot

apa lagi, aku membebel-bebel la kat adik aku
sebab alarm dia tak bunyik (suka jiwa nak salahkan orang..hahah)
pastu aku teruskan lah jugak berpuasa

aktiviti wajib aku kalau balik kampung
harus lah pergi melepak 7-8 kali kat umah abang ngah aku
sebelah rumah mak aku je
tak sampai 4 langkah dah sampai (langkah aku besar)

kak ngah aku (kak ipar) pakar membuat kerepek pisang
kerepek pisang dia perhghhh.. sedapppp
sampai tak sedar aku leh habiskan sebalang

aku p mengendeng kat tempat kak ngah aku menjahit (dia juga seorang tukang jahit)
sembang-sembang ngan dia
pasal dah lama tak bergosip - aktiviti wajib (tak ngumpat ehhh, gosip je ^___^)
pastu tiba-tiba datang anak buah aku - along, sua kat aku sebalang kerepek pisang
aku pun syok la ngap ngap ngap
pastu dah macam kenyang kot aku makan
nak amik lagi kerepek tu
pastu baru aku teringat...
ehhhh... cek de pose laaa (anak-anak buah panggil aku cek de)
cepat-cepat aku lari ke toilet kumur-kumur
memang rezeki sungguh.. hahaha

tu je lah nak cerita pun ... keh3

Thursday, November 3, 2011

suatu petang yang tak berapa nak indah

yeay dah 5.30
alamak... hujan la der
tik tok tik tok
5.45
macam dah reda hujan ni
boleh jalan dah ni
jalan melenggang mak limah ke mydin carpark
dah elok masuk kereta
baca doa naik kenderaan
dengan hati riang bawa kereta sebab tak sabar nak balik ruma
perut dah bunyi-bunyi krukkk krukkk kruukkk

kena bawa pelan-pelan
pasal baru lepas hujan lebat
jalan-jalan sekitar usj 1 ni dinaiki air sket
ala-ala paras buku lali gitu
hujan dah reda
boleh bukak tingkap
sejuk gedi dah dalam opis
masakan dalam kereta pun mahu aircond?
nenek tak daya nak tahan sejuk-sejuk ni cucu oii..^___^

elok je bawa kereta
sebelum sampai kat simpang trafict light sebelum petronas kfc
ada satu wira biru muda
suka jiwa dia main cilok-cilok laju-laju
kan baru lepas hujan
air atas jalan paras buku lali
harus lah bawa kereta pelan-pelan
tapi si pemandu wira biru muda ni tak kisah
dia nak cepat
pasal sudah mahu tercirit
vrommm dia celah kat sebelah kanan makcik
srapppp air jalan paras buku lali masuk dalam kereta
tahniah
makcik baru je mandi dengan air jalan paras buku lali
syukur tak masuk mulut makcik #___#

aku tak redha kat kau wahai pemandu wira biru muda WHW 6919
nah, aku bagi publicity sikit kat kau
semoga kau insaf
bukan aku je bengang
kereta belakang aku pun sumpah-sumpah kau sampai terangkat-angkat tangan dia
aku cuma mampu beristighfar...
Astaghfirullahalazim...
Astaghfirullahalazim...
Astaghfirullahalazim...

Wednesday, November 2, 2011

Wish You Were Here



I can be tough
I can be strong
But with you, it's not like that at all

There's a girl
who gives a shit
behind this wall
You've just walked through it

And I remember all those crazy things you said
You left them running through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

I love the way you are
It's who I am, don't have to try hard
We always say, say like it is
And the truth is that I really miss

All those crazy things you said
You left them running through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

[Chorus:]
Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

[Bridge:]
No, I don't wanna let go
I just wanna let you know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go)

No, I don't wanna let go
I just wanna let you know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go let go let go let go)

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here (I wish you were)
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

orang cakap kalau hati tengah sedih jangan duk ngada-ngada layan lagu sedih
tapi aku suka juga nak layan lagu sedih
sebab aku nak nangis
kalau tak
air mata aku tak mau keluar
sebab bagi aku
ubat patah hati yang terbaik after mengadu pada Allah dan membaca love letters Nya
adalah menangis
jadi aku nak menangis supaya segala kesedihan tu keluar..insyaAllah

Wordless Wednesday #4 : she had him

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger