Friday, July 20, 2012

lihatlah perbezaannya

daripada macam ni


macamni

 dah jadi macam ni.... kotoq, hodoh, dan busuk.. berguling dalam minyak ke apa?

 kaki hitam, gambar bawah dia usha bilik tempat ada tempat makan
aku lepas je meluru dia makan makanan dia yang dah masuk angin terbiar seminggu


lagi satu dia dah hilang dara... hope tak lama lagi dapat kucing baru yang comel-comel ^__^

dah seminggu dia hilang
aku hari-hari pergi kerja melilau-lilau kot-kot nampak dia melintas
balik kerja cepat-cepat sebab nak round kawasan block2 kat rumah aku tu cari dia
mana tahu dia tengah main-main ka
tengah makan sampah ka - bau dia agak-agak bau sampah + minyak tar, busuk sangat! 
teruk la kena sental

sepanjang dia hilang, paling aku gelisah bila time hujan lebat
dia takut air (semua kucing pun)
aku duk terbayang dia duk menggigil bawah pokok
bila bunyi guruh aku tak tahu mana dia nak nyorok
time bunyi orang main mercun entah kat mana dia nak lari nyorok - biasanya kat bawah katil
macam mana la dia nak makan
sebab aku tengok kucing liar lain makan sampah
dia dah la perut manja
silap makan mesti berak ceri beri

tadi telinga penuh dengan kutu
jenuh pula aku nak kena belek cari kutu
balik tadi, cepat-cepat aku bagi dia makan
rakus! 2 bekas dia habiskan
normally kalau makanan cap smartheart dia mesti pandang sebelah mata je
rela berlapar sampai aku tukar ke makanan cap royal canin atau snappy tom


badan dia dah kurus kering
baru je seminggu
aku tengok pakwe dia gemuk montel je
mesti dia makan semua sampah dan tak share dengan kucing betina
siot punya kucing jantan

suara dia pun dah serak
tak manja macam biasa
miho-miho
tak susah cari susah
aku cakap kat housemate
miho ni dah macam bohsia jalan kembali - serupa tajuk filem samsul yusop..ha3



- entry autopost, sebab sekarang aku sedang sibuk bergosip dan makan sedap-sedap mak aku masak
heheheheheheheh

0 comments:

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger